Tunel západného obchvatu Prešova betónujú s dvojmesačným predstihom

Z 380 sekcií je dokončených 35

Tunel západného obchvatu mesta Prešov bol v júni prerazený o tri mesiace skôr oproti harmonogramu. Stavbári ho už betonujú.

Betónovať začali s predstihom

Tunel Prešov, ktorý je súčasťou diaľnice D1, bude dlhý približne 2,2 kilometra s jednosmernou premávkou v každej z dvoch rúr.

Na razení tunela, ktorý bol súbežne razený na štyroch čelbách, sa podieľalo 240 pracovníkov v nepretržitej prevádzke od konca júla 2018.

Oficiálne ho prerazili s trojmesačným predstihom 13. júna tohto roku.

Práce napredujú, čo dokazujú aj aktualizované informácie spoločnosti Metrostav.

 

Od razenia tunela teda stavbári prešli k betónovacím prácam.

„Aktuálne pracovníci piatej divízie v každej tunelovej rúre betónujú jedným betónovacím vozom sekcie dlhé dvanásť metrov. Z celkových 380 sekcií je aktuálne dokončených tridsaťpäť. Vďaka rýchlejšiemu postupu razenia bolo možné začať sekundárne ostenie s dvojmesačným predstihom,“ informuje Metrostav na socialnej sieti.

Vodiči ušetria 18 minút

Okrem tunela postupujú práce aj na ďalších objektoch stavby.

Po dobudovaní bude úsek D1 Prešov-západ - Prešov-juh dlhý 7,87 kilometra a motoristom bude slúžiť od leta 2021.

Úsek diaľnice D1 Prešov-západ - Prešov-juh je priamym pokračovaním úseku D1 Svinia - Prešov-západ, ktorý je už v prevádzke.

V križovatke Prešov-juh je diaľnica napojená na existujúcu diaľnicu D1 Prešov - Budimír.

Kým jazda po starej ceste cez mesto trvá približne 24 minút, úsek diaľnice prejdú vodiči za päť minút.

 

Navrhovaná rýchlosť v tuneli je 100 kilometrov za hodinu.

Diaľnica D1 bude tvoriť západný obchvat mesta Prešov a rýchlostná cesta R4
bude tvoriť severný obchvat mesta Prešov.

Tieto komunikácie sú navzájom prepojené v mimoúrovňovej križovatke Prešov-západ.
Vodiči ušetria jazdou po prešovskej diaľnici približne 18 minút (až 80 percent času) oproti pôvodnej trase cez mesto.

Práce v tuneli sa sústredili na betónovanie.